Piramida prestiżu zegarków – co to jest?

Piramida prestiżu zegarków – co to jest?


Branża zegarmistrzowska jest bardzo rozbudowana. Istnieje setek firm zajmujących się produkcją zegarków. Czy każdy model czasomierza jest tak samo prestiżowy? Oczywiście nie. Z tego powodu warto wiedzieć, czym jest piramida prestiżu zegarków i w jaki sposób ją odczytywać. Być może pomoże ci ona w podjęciu swojej zakupowej decyzji.


Czym jest piramida prestiżu zegarków?

Piramida prestiżu zegarków jest propozycją całkowicie subiektywną. Polega ona na zestawieniu najbardziej znanych producentów zegarków i oferowanych przez nich modeli. W jej konstrukcji pod uwagę bierze się takie cechy jak: jak historia marki i jej wpływ na branżę zegarmistrzowską, czas funkcjonowania na rynku i cena. Co ważne, nie ma jednej piramidy. Jest ich wiele i mogą się one znacznie od siebie różnić.
Jej budowę czyta się w ten sposób, że im wyżej, tym modele są bardziej prestiżowe i cenniejsze. Na dole piramidy znaleźć można propozycje szerzej dostępne dla dużego grona odbiorców.

Z jakich poziomów się składa piramida zegarków?

W zależności od tego, kto stworzył daną piramidę prestiżu, może mieć ona 3,5 a nawet 6 poziomów. W jej tworzeniu pod uwagę na ostatnim miejscu bierze się cenę danego czasomierza. Dużo bardziej znacząca jest prestiż i wartość. Z tego powodu twórcy analizują na przykład, jaki wkład w historię zegarmistrzostwa ma dany producent.

Jakie marki znajdują się w podstawie piramidy?

U podstawy piramidy prestiżu zegarków spotkać głównie marki szwajcarskich producentów, takich jak Doxa, Atlantic, Tissot, Roamer, Calvin Klein, amerykańskie propozycje firm Timex i Fossil czy amerykańską firmę Bulova. To miejsce dostępne także dla takich propozycji jak: Montblanc, Oris, Breitling, Longines, Frederique Constant, Yema, MeisterSinger, Chopard, Tag Heuer, Ball, Alpina, U-Boat.

Drugie piętro zazwyczaj jest wskazywane jako miejsce dla marki Maurice Lacroix, czy szwajcarska manufaktura Eterna i japońska marka Seiko.
Oczywiście każda piramida może mieć różną liczbę pięter. Dlatego poszczególne marki mogą się na niej różnie układać. W jej środkowych szczeblach z pewnością pojawi się marka Omega. To również miejsce dla takich producentów jak: Chronoswiss, Franck Muller, Zenith, Gerald Genta, Chopard.

Jakie marki znajdują się na samym szczycie?

Na samym szczycie piramidy prestiżu czasomierzów powtarzają się dwie marki: Patek Philippe i Vacheron Constantin. Od wielu lat są one uznawane za najbardziej prestiżowe. Na szczycie są prawdziwe perełki sztuki zegarmistrzowskiej. Mają one ponadczasową wartość. Tego rodzaju produkty są skierowane w stronę najbardziej wymagających klientów.

W czym pomoże ci piramida zegarków?

Kształt piramidy pozwala na graficzne przedstawienie szeregu zegarków. Na dole znaleźć można najbardziej szeroko rozpowszechnione modele czasomierzy, dostępne dla wielu użytkowników. Stąd szeroka podstawa.
Piramida prestiżu oznacza coś więcej niż tylko cenę danego czasomierza. Pod uwagę bierze się zdecydowanie więcej elementów. Z tego powodu może być ona bardzo pomocna przy wyborze swojego wymarzonego czasomierza.

Rozwiązania zastosowane w piramidzie prestiżu zegarków są bardzo uniwersalne. Pozwala to na łatwe odnalezienie się w gąszczu różnych ofert. Propozycje znajdujące się na dole także mają istotne znaczenie dla sztuki zegarmistrzowskiej. Nie znajdują się w niej jednak propozycje komercyjne, które nie mają istotnego znaczenia dla historii zegarmistrzostwa. Cała piramida prezentuje produkty warte uwagi. Wszystkie marki są propozycją wartą rozważenia. Jeżeli masz mniej zasobny portfel, ale nadal zależy ci na produkcie naprawdę porządnym, skup się na ofercie znajdującej się na podstawie piramidy.
Prestiż w kontekście wszystkich produktów, i zegarki nie są wyjątkowe pod tym względem, to kwestia bardzo subiektywna. Nie wszystko da się zmierzyć po prostu ceną zakupu. Czasami dużo istotniejsze są inne elementy. Z pewnością im wyżej znajduje się dany przedmiot na piramidzie prestiżu, tym inwestycja w niego jest bardziej opłacalna, a co za tym idzie, za kilka lat można go sprzedać w bardziej atrakcyjnej cenie.

Administratorem podanych danych osobowych jest Krakowski Salon Jubilerski W. Strojny Spółka Jawna z siedzibą w Krakowie, ul. Księdza Dercza 3, 30-437 Kraków. Dowiedz się więcej na temat ochrony prywatności.

Sklep jest w trybie podglądu
Sklep internetowy Shoper Premium